Fris slaatje

“Fris slaatje met ham-peer”


IMG_1968

 Een fris slaatje kan zeker ook in de winter ! Ik kan er echt van genieten als ik s’ middags mijn lunch box open en er zit iets heerlijks in. Hier maakte ik een eenvoudige lunch & super lekker. Kijk even mee voor het receptje.

 Het is echt een heel eenvoudige lunch. Maar het is zó lekker ! Dit ga ik echt meer maken.

 Recept 

 Nodig 


  • 1 peer
  • Gerookte ham
  • Sla
  • Tomaat
  • Komkommer
  • Feta
  • Zonnebloem pitten
  • Olijfolie
  • Citroensap
  • Kruiden voor sla mix

 

Hoe maak je het? 


Ik ben begonnen met de peer in vier te snijden. Je haalt het binnenste eruit en doet de helft nog eens in twee. Zodat je acht kleine stukjes hebt eigenlijk. Rond de peer doe je de ham. Ik heb een half schelletje ham rond een stukje peer gedaan & dat is voldoende.

IMG_1971

IMG_1975

Voor het slaatje heb ik rucola en gewone sla mix gebruikt, deze knip ik fijn in mijn lunch potje. Vervolgens voeg ik de komkommer & tomaat toe die ik in kleine stukjes heb gedaan. En tenslotte de feta in brokjes erbij 🙂

Voor de dressing doe ik in klein potje wat kruiden, olijfolie, citroensap & een klein beetje water. En klaar is je lunch voor morgen !

Bereidingstijd : 15min

IMG_1963

Lieve dames, je mag er zeker niet tegen op zien om je lunch s’avonds na werktijd nog te maken. Je zal je zelf tijd je middagmaal zo dankbaar zijn da je iets lekkers mee hebt in plaats van gewoon maar boterhammen. Maak je collega’s / klasgenoten dus maar jaloers 😉

 

Veel liefs

xoxo

 

 

4 gedachtes over “Fris slaatje

Plaats een reactie