Waarom boeken lezen goed is

“Waarom boeken lezen zo goed voor je is”


IMG_1672

Een boek lezen is altijd leuk. Ontspannen doe het je ook zeker en vast ! Maar waar is het nu allemaal goed voor? Wel voor meer dan je denkt ! Lees snel verder.

IMG_1686

Ik las onlangs op flair vijf reden waarom een boek lezen goed voor je is. Aangezien ze alle vijf kloppen volgens mij, wou ik ze toch zeer graag met jullie delen. Lezen jullie wel eens een boek? Mij ontspant een boek echt heel hard. Ik kan er in de winter zó van genieten om een boek te lezen met een kopje thee erbij. Maar in de zomer is het ook zalig tijdens het zonnen ! En nu ik weet dat het goed goed voor je is, lees ik met plezier een boek ! 🙂

Vijf redenen waarom een boek lezen goed voor je is


 Het maakt je slimmer

Verschillende studies zeggen dat je van lezen slimmer wordt. Bij tv hoef je helemaal niet na te denken, terwijl je bij een boek je geheugen traint.

 Hallo, new world

De ideale manier om compleet op te gaan in het verhaal van het boek ! Je droomt vaak weg en fantaseert tijdens het lezen van een boek. Het ontspant je uit de dagelijkse sleur en uit je omgeving. Zin in romantiek? Simpel, haal een romantisch boek en je zal meteen in het verhaal zitten !

 goedkoop entertainment
We willen eigenlijk elke dag van de week iets te doen hebben. Etentje, gezellig iets drinken, shop namiddagjes, cinema.. Maar ons budget laat dit niet altijd toe natuurlijk. Maar ons boek neemt ons overal mee naar toe ! Je kan al spotgoedkoop boeken vinden & je bent helemaal weg in het verhaal.

 overal leesplezier
Een boek kan je overal meenemen. Op de trein, in de file, op je werk voor in de pauze, tijdens het wachten bij de dokter. Overal leesplezier !

beter slapen

Als je voor je gaat slapen nog op je gsm bezig bent of op je iPad dan gaan je ogen terug wakker worden door het licht. Met een boek worden je ogen juist moe e, vallen ze vanzelf dicht. Wist je dat je maar 7pagina’s nodig hebt om in slaap te vallen? Zeker doen dus !


IMG_1675

IMG_1674

Ik was al een iets wat boeken worm. Maar nu weet ik zeker dat ik er zeker en vast niet mee ga ophouden. Verhalen waar je je eigen beeld bij kan stellen is zalig ! Op zondag een goed boek, tasje thee is echt heel ontspannend ! Moet je zeker proberen 🙂

Veel liefs

xoxo

2 gedachtes over “Waarom boeken lezen goed is

Plaats een reactie